În primul rînd sa observam ca, atunci cînd scriem programe în Java nu facem altceva decît sa definim noi si noi clase de obiecte. Dintre acestea, unele vor reprezenta însasi aplicatia noastra în timp ce altele vor fi necesare pentru rezolvarea problemei la care lucram. Ulterior, atunci cînd dorim sa lansam aplicatia în executie nu va trebui decît sa instantiem un obiect reprezentînd aplicatia în sine si sa apelam o metoda de pornire definita de catre aplicatie, metoda care de obicei are un nume si un set de parametri bine fixate. Totusi, numele acestei metode depinde de contextul în care este lansata aplicatia noastra.

Declaratii de variabile

O variabila în limbajul Java este o locatie de memorie care poate pastra o valoare de un anumit tip. În ciuda denumirii, exista variabile care îşi pot modifica valoarea şi variabile care nu şi-o pot modifica, numite în Java variabile finale. Orice variabila trebuie sa fie declarata pentru a putea fi folosita. Aceasta declaratie trebuie sa contina un tip de valori care pot fi memorate în locatia rezervata variabilei şi un nume pentru variabila declarata. În functie de locul în sursa programului în care a fost declarata variabila, aceasta primeşte o clasa de memorare locala sau statica. Aceasta clasa de memorare defineşte intervalul de existenta al variabilei în timpul executiei.

Limbajul Java împreuna cu mediul sau de dezvoltare si executie au fost proiectate pentru a rezolva o parte dintre problemele actuale ale programarii. Proiectul Java a pornit cu scopul declarat de a dezvolta un software performant pentru aparatele electronice de larg consum. Aceste echipamente se definesc ca: mici, portabile, distribuite si lucrând în timp real. De la aceste aparate, ne-am obisnuit sa cerem fiabilitate si usurinta în exploatare.

API = Application Pogramming Interface - interfata de programare a aplicatiilor

Pachetele API contin clase si interfete pentru construirea aplicatiilor si miniaplicatiilor.

Structura pacchetelor API

Back to Top