API = Application Pogramming Interface - interfata de programare a aplicatiilor. Pachetele API contin clase si interfete pentru construirea aplicatiilor si miniaplicatiilor.

Structura pacchetelor API

Pachetele Java sunt formate din biblioteci de clase. Java contine urmatoarele pachete :

java.lang

java.applet

java.io

java.net

java.awt

java.awt.image

java.awt.peer

java.util

Asa cum am vazut pachetele sunt importate în codul programelor prin comanda import. Exemplu: import java.awt.*;

java.lang

  • este importat automat la compilare în fiecare clasa
  • contine clasele care definesc elementele fundamentale ale limbajului Java

Exemple:

Numele clasei Descriere
Object Superclasa abstracta pt. toate celelalte tipuri de clase
Process Biblioteca pt. metodele de control ale proceselor
Thread Superclasa pt. toate obiectele si metodele firelor de executie
String Superclasa pt. toate obiectele de tip sir de caractere
Number Superclasa abstracta pt. toate tipurile de numere
Boolean, Character, Double, Float, Integer, Long, etc.

java.util

  • biblioteca de obiecte pentru utilitare sistem

Exemple :

Date : biblioteca pt. date calendaristice

Random : biblioteca pt. manipularea numerelor aleatoare

 

java.io

  • biblioteca pentru obiecte folosite în cadrul operatiilor de intrare si esire
  • contine si interfetele pentru fluxuri si fisiere

 

java.net

  • contine rutine care interactioneaza cu protocoalele de retea
  • obiectele din aceasta biblioteca pot interactiona cu protocoale precum sockets, Telnet, FTP, HTTP, NNTP

java.awt

  • bibliotecile AWT cuprind partile de interfata grafica cu utilizatorul (GUI) ale limbajului Java, inclusiv obiecte precum casete de daialog, butoane, chenare, meniuri, etc.
  • Exemple : Button, CheckBox, Dialog, FileDialog, Image, Window, etc.

java.awt.image

  • este un subpachet al pachetului java.awt
  • clasele continute aici trateaza imaginea de pe ecran ca un întreg, fara a lua în considerare elementele grafice în mod individual

java.awt.peer

  • cuprinde numai interfete
  • este folosit pentru a asigura ferestrelor elemente grafice dependente de platforma

java.applet

  • este folosit pentru controlul stucturii si folosirii miniaplicatiiolor
  • contine o clasa specifica miniaplicatiilor - Applet si cateva interfete
  • clasa Applet contine metodele init, start, stop, destroy
Interfata Folosire
AppletContext sablon folosit pentru obtinerea informatiilor despre mediul unei miniaplicatii
AppletStub sablon folosit pentru implementarea unui program de vizualizare a miniaplicasiilor
AudioClip sablon pentru implementarea obiectelor audio
 

Back to Top